Google Ads er for dig der ønsker hurtig synlighed i søgemaskinerne og den umiddelbare omsætning der følger med dette. Med alle Googles produkter – pånær et par undtagelser – betaler man for hvert klik man får på sine annoncer – altså det man med et fagligt udtryk kalder PPC (PayPerClick eller betal pr klik).
Google Ads kan være et utroligt effektivt redskab til at skabe omsætning i din webshop/virksomhed, hvis man formår at finde den rette målgruppe at eksponerer sine annoncer overfor.
Med vores 13 års erfaring i InsideMedia, er vi ikke kun eksperter i Google ads, men også eksperter i brugeradfærd og databehandling som gør at vi har bedre forudsætninger for at finde den korrekte målgruppe og i sidste ende får mere ud af marketingsbudgettet.
Vil du gerne have succes med din Google Ads annoncering?
Det er nok ikke det sværeste spørgsmål at svare på 🙂 Men det er straks svære at rent faktisk lykkes med at kører en rentabel Google Ads konto, hvis man ikke ved 100% hvad man laver. Lad os give dig et indblik ind i hvordan vi arbejder med Google Ads.
Opsætning af Google Ads
Alle gode Google Ads konti setup starter med at have data fundamentet på plads. Hvem er dine kunde, hvad leder de efter, hvornår leder de efter det, og hvilke søgeord anvender de for at finde frem til det givne produkt.
Så vi stater altid vores Google ads konti op med, at lave en meget grundig søgeordsanalyse der har til formål at afdække forbrugernes søgeadfærd og herefter inddele disse i større søgeords “clusters”(kategorier om man vil), som gør det muligt at systematisere søgeordsadfærdene, men ligeså vigtigt at skrive skræddersyet annoncer der er tilpasset til det den givne bruger nu engang søger på.
Når dette er afsluttet starter den faktiske optimering af google ads kontoen.
Optimering af Google Ads
Google har en masse redskaber som hjælper kontoen godt på vej, men som alle gode redskaber/værktøjer har Google Ads også brug for input og her anvender vi naturligvis vores 13 års erfaring fra arbejde med diverse virksomheder, men også en del 3. parts værkstøjer som ikke alene gør det muligt at optimerer kontoen efter ROI/ROAS(afkast af marketingsindsatsen), men også POAS som er profit af marketingsindsatsen og indregner vigtige elementer såsom fragtudgifter, emballage, lønninger, fees, mm. som alt sammen er med til at skabe en grøn eller rød bundlinje.
Kort sagt er anvendelsen af Google Ads et kæmpe potentiale for netop din virksomhed, og vi hjælper meget gerne med at få mest mulig ud af dette potentiale. Vi dækker alle aspekter i Google Ads alt fra tekstannoncer, display annoncer, RLSA, remarketing, avanceret budgivning med ROAS eller CPA, A/B splittest af annoncer, splitbudget, annonceudvidelser, og meget meget mere.
Månedlig status og opfølgning
For at indrage dig/jer mest mulig i vores arbejde, ligger vi op til, at vi 1 gang i måneden lave en afrapportering af kampagneudviklingen samt kommer med forslag til hvor og hvad vi skal forbedre os på fremadrettet. Vi sætter en ære i at være proaktive på vores kunder, og I vil derfor opleve at vi løbende sender små statusmails med arbejde udført og next steps.